En bra byrå behöver ingen webbsajt

Eller..?

Det intrycket får i alla fall jag när jag läser Magnus Helanders artikel på Resumé.se. Där konstaterar han att en av Sveriges bästa och mest välkända byråer, Forsman & Bodenfors i Göteborg, meddelat att ”Vi bygger en ny hemsida” i över ett år. Förseningen kommenteras insiktsfullt av byråns VD Erik Sollenberg: ”Arbetet har hållit på länge”.

O, fan…

Ett kul sammanträffande är att jag (på Pyramids B2B blogg) några veckor tidigare skrev om hur usla reklambyråer generellt är på att positionera sig själva. Jag nämnde Forsman & Bodenfors webbsajt som ett av en handfull dåliga exempel – positionering saknas helt, men du kan få se heltäckningsmattan på deras nya kontor. (Läs inlägget här.)

Ska man dra slutsatsen att inredningsdesign är viktigare för F&B än positionering? (Nej, jag tror inte det själv – men tanken är en smula underhållande.)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.