Fokus lönar sig

Såg i dagens Resumé, till min stora glädje, att Signumpriset tilldelats Fjällräven. Priset föräras det nordiska företag som bäst vårdat sitt varumärke. Hatten av för den insiktsfulla juryn. Fjällräven är nämligen ett bra exempel på att ett konsekvent och tydligt fokus på varumärkets idé också är en bra affär.

Fjällräven ingår i börsnoterade Fenix Outdoor, som även äger bl.a. Primus och Naturkompaniet. Och allt bolaget gör präglas tydligt och konsekvent av “genomtänkta och högkvalitativa produkter för ett aktivt friluftsliv”. Det lönar sig. Rörelseresultatet 2007 var ca 14% och i den senaste kvartalsrapporten från 2008 hade rörelseresultatet ökat med 20%.

One thought on “Fokus lönar sig”

  1. Tjena,

    Kul med din reaktion! Vi blev nog ännu gladare. Alltid trevligt när kontinuerlighet/långsiktighet belönas.

    Mvh
    Jerry,
    Marknadschef Fjällräven

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>