Hem

Micco Grönholm om varumärken & marknadsföring

16 minuter underhållande klokskap

Rory Sutherland, executive creative director på Ogilvy och en av världens främsta reklamprofiler, talar om reklamens förmåga att addera värde till en produkt genom att förändra vår uppfattning om produkten som sådan – vilket i sin tur leder till intressanta konsekvenser vad gäller vårt sätt att se på livet.

(Se även Rory Sutherland tala om vikten av att vi marknadsförare, varumärkesutvecklare och kommunikatörer snarast överger 1960-talets marknadsföringsprinciper och istället börjar tillämpa en kommunikationsmodell baserad på dagens marknad och beteenden: Behavioral Economics.)

_

Relaterade inlägg:

small twitter_logo Vill du snacka med mig på Twitter?

Kommentarer

2 svar till ”16 minuter underhållande klokskap”

  1. Profilbild för Kent Svensson

    Väldigt underhållande video. Om jag har förstått det rätt så utnyttjar han våra inprogrammerade vanor?

  2. Profilbild för tjompa

    Det där är ett riktigt bra klipp. Den intresserade bör även kika på hans Q&A från TED. http://blog.ted.com/2009/10/qa_with_rory_su.php

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sök

drivs med WordPress