Lyssna och lär: Varumärkesdagen 2010

listen_and_learn

Idag slår jag ett slag för konferensen Varumärkesdagen 2010.

Jag gör det dels för att jag tror att alla som på något sätt arbetar med varumärken, juridiskt eller marknadsföringsmässigt, kan ha nytta av konferensen, och dels för att jag får en liten slant för varje anmälan som är förmedlad via den här bloggen.

Konferensen äger rum i Stockholm den 21 januari 2010, och på programmet finns bl.a.:

  • Varumärket i tung industri: Om SSAB:s arbete att addera mjuka värden till det kalla stålet, och bygga starka b2b-varumärken.
  • Varumärket i sociala medier: Hur Filippa K:s varumärke påverkas av det nya medielandskapet, där varje kund blir medskapare av varumärket.
  • Varumärket på export: Om Vattenfalls varumärkesimplementering och introduceringen av varumärket på nya marknader.
  • Varumärket som berättelse: Om Fjällrävens utmaning att våga vara sig själv och använda historia för att bygga framtid.
  • Varumärket i förändring: Om Apotekets väg från monopol till konkurrens; den visuella identitetens roll, samordningen mellan intern och extern kommunikation och hur varumärkesarbetet mäts.

Dessutom kommer både Svenska Spel och Unibet att förmedla insikter i och åsikter om varumärkets roll på spelmarknaden, David Keeling från OHIM att berätta om senaste nytt vad gäller europeisk registrering av bl.a. färger, ljud, bokstäver och slogans, samt Ida Hult från Trendethnography att avslöja pinfärska konsumentinsikter i hur och varför människor tänker, tycker, talar om och gör varumärken.

Kort sagt: En dag fylld av kunskap och inspiration.

Konferensen arrangeras av Groth & Co, i samarbete med PRV, Skriptor och Marknadsföreningen i Stockholm.

Börja 2010 med att bli lite klokare: Klicka på annonsen högst upp i högerspalten för mer information och anmälan.

Och gör det nu, annars gör du det aldrig.

_

Relaterat, typ:

small twitter_logo Följ Micco på Twitter

4 reaktioner på ”Lyssna och lär: Varumärkesdagen 2010”

  1. Det är alltid intressnt med varumärken. Man kan ju fundera på vad man själv har som varumärke som person. Och om det passar in på det man sysslar med. Har man rätt invändig och utvändig uniform.

  2. Tack för inbjudan, som gammal Grooth kund (18 år) så kunde man ju ha förväntat sig att de skulle bjuda oss för att stärka sitt eget varumärke, men så är det inte…

  3. Tyvärr, kan tycka att såna här tillställningar alltför ofta söker clatchiga rubriker från höger och vänster – iställt för att enas runt ett tema och en rubrik. Blir för lite fördjupning och man kan inte nyttja föreläsarpanelen till en riktigt intresant slutdebatt eller expertdiskussion, de representerar inte en särskild kunskapselit. Så hur mycket man än har ett allmänintresse – vem har tid att gå på inspirerande dagar?

  4. @RobbanT
    Jag håller med dig beträffande de klatschiga rubrikerna.

    Men jag tycker att det behövs både och; tematiserade träffar, där samtal och debatt är fokus, och mer generella möten, med syftet att sprida inspiration och ny kunskap.

    Det här evenemanget tillhör alltså den senare kategorin, och jag tror faktiskt att det som förmedlas kan vidga vyer och addera vetskap.

    Och kanske borde fler ta sig tiden att bli inspirerade, lite oftare? 😉

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.