Om Micco

JLmicco02Jag heter Micco Grönholm och är varumärkesutvecklare med internationell marknadsföring som specialitet. I 25 år har jag hjälpt företag i Sverige och utomlands att hitta ett sant syfte, en inspirerande vision, ett särskiljande kunderbjudande och en magisk attraktionskraft.

Sedan september 2013 är jag kommunikationsdirektör på Helsingborgs stad. Dessförinnan var jag delägare och Director, Brand Development på helsingborgsbaserade Pyramid Communication.

Under andra hälften av 1990-talet (då som Creative Director på Pyramid) var jag ansvarig för att skapa och lansera varumärket Bluetooth globalt. Dessförinnan och därefter har jag arbetat med varumärken som Axis, Converse, Ericsson, Helsingborgs stad, Inter Ikea, Metso, NIBE, Peab, Svanen (Miljömärkning Sverige) och Swedish Space Corporation (f.d. Rymdbolaget).

I början av 2000-talet var jag global marknadsdirektör på Anoto, med uppgiften att göra Anoto till en de facto-standard för digitala pennor och papper. Efter Anoto har jag bl.a. arbetat som byråchef och strateg på Sandberg Trygg i Malmö samt vice VD och varumärkesutvecklare på ID Kommunikation. Jag återvände till Pyramid i september 2007, och har sedan dess bl.a. ansvarat för visions- och varumärkesramverket vid skapandet av ett nytt amerikanskt börsbolag (noterat på NYSE), JBT Corporation.

Hör gärna av dig om du vill utbyta tankar, idéer och åsikter. Eller om du har en fråga eller fundering.

Mobil: 072-969 30 52 | miccog@gmail.com | Twitter | Facebook | Google+ | Instagram: miccogronholm

Klippt ur rekommendationer på Linkedin:

Micco has played a central role in creating, launching an building the Bluetooth brand. His expertise has during these 11 years of collaboration been an important contribution to the brands’ success.
Anders Edlund, Marketing Director at Bluetooth SIG

Micco is the consummate professional, a marketing maven and a engager par excellence. His understanding of modern branding, both on- and offline, might best be described as profound, and he has consistently been able to impress me with his original and humane take on contemporary branding.
Alf Rehn, management professor, business thinker, author and speaker

Micco is one of the few people I’ve met who can create a rock n’ roll atmosphere in a board room talking about branding.
Robert Dysell, Founder of PlannerFed and Head of Branding Committee at Stockholm Marketing Association

Micco is one of the best brand stategist you can find.
Göran Svennarp, Manager Technology Strategy at Sony Ericsson

Micco has a great ability to challenge old ways of thinking and old ways of communicating. By doing this, he contributes to the development of brands, people and organizations.
Fredrik Wahrolén, Group Head of Communications at Peab

As a business consultant Micco shows a high degree of integrity and dares to question old truths which I personally like very much.
Daniel Oelker, Senior Vice President Corporate Communication at Thule AB

Micco has some exceptional strategic marketing skills. His deep knowledge in branding, analytical skills and a sence for simplicity contribute to concepts which are straight to the point.
Lars Åberg, Vice President Marketing at Axis Communications

Micco is one of the most informed and productive brand consultants that I have ever worked with.
Mats Rönne, Chairman of Association of Swedish Advertisers

Micco is easy to work with, he is very ambitious and brilliant in leading a company who wants to develop or strength their brand.
Anders Ekman, VP Marketing Communications at Lawson

53 thoughts on “Om Micco”

  1. Hejsan!
    Finns det nåt sätt att nå dig på? Hade gärna velat ställa lite frågor angående branding du verkar veta vad du håller på med. :)

    MVH Emma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Micco Grönholm om marknadsföring & varumärken