Hem

Micco Grönholm om varumärken & marknadsföring

Konsten att göra ett ointressant erbjudande intressant

Det här är ett lysande exempel på att en riktigt bra idé kan förvandla ett erbjudande som målgruppen inte är intresserat av till något de känner att de måste uppleva.

Uppdragsgivaren är Tate Modern, byrån heter Fallon och finns i London.


Publicerat

i

,

av

Kommentarer

2 svar till ”Konsten att göra ett ointressant erbjudande intressant”

  1. Profilbild för Magnus Jahrl
    Magnus Jahrl

    Hej Micco
    Intressant att läsa dina inlägg. Jag håller med i mångt och mycket. En sak som dom flesta byråer missar är att det ska vara en dialog, inte en monolog. Pyramid (och din sida) är ett undantag i rätt riktning. 🙂

    Jag var nyligen på ett seminarium om just detta, Reklajm. Du har troligen redan sett denna film om annons/kund (http://www.youtube.com/watch?v=D3qltEtl7H8) men den säger allt. En rolig sak med seminariet var experimenten som gjordes. Alla kom fram till samma sak, ingen gick in till företagets sida när vi letade efter information. Alla gick till någon sorts sida där andra konsumenter lagt betyg på produkten.

    GTG

    Mer senare!

    Keep up the good work

    .m

  2. Profilbild för Linda

    Glad för den, art inspiring art.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sök

drivs med WordPress