Hem

Micco Grönholm om varumärken & marknadsföring

Fokus lönar sig

Såg i dagens Resumé, till min stora glädje, att Signumpriset tilldelats Fjällräven. Priset föräras det nordiska företag som bäst vårdat sitt varumärke. Hatten av för den insiktsfulla juryn. Fjällräven är nämligen ett bra exempel på att ett konsekvent och tydligt fokus på varumärkets idé också är en bra affär.

Fjällräven ingår i börsnoterade Fenix Outdoor, som även äger bl.a. Primus och Naturkompaniet. Och allt bolaget gör präglas tydligt och konsekvent av ”genomtänkta och högkvalitativa produkter för ett aktivt friluftsliv”. Det lönar sig. Rörelseresultatet 2007 var ca 14% och i den senaste kvartalsrapporten från 2008 hade rörelseresultatet ökat med 20%.


Publicerat

i

av

Kommentarer

Ett svar till ”Fokus lönar sig”

  1. Profilbild för Jerry Engström
    Jerry Engström

    Tjena,

    Kul med din reaktion! Vi blev nog ännu gladare. Alltid trevligt när kontinuerlighet/långsiktighet belönas.

    Mvh
    Jerry,
    Marknadschef Fjällräven

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sök

drivs med WordPress