Hem

Micco Grönholm om varumärken & marknadsföring

Ge Red Bull bättre viiingar

Jag är egentligen ingen anhängare av tävlingar som går ut på att kunderna skall komma på fyndiga slogans eller bra kommunikation för en produkt. Idag gör jag dock ett undantag, dels för att jag gillar att tävlingen marknadsförs i sociala medier och dels för att uppgiften är så okomplicerad.

I morgon, den 23 april, lanseras Red Bull Best Ad Contest. Tävlingen har tidigare arrangerats i England och nu är det alltså dags för Sverige.

Tävlingen är öppen för alla och reglerna är enkla: Det gäller att komma på den mest överraskande och underhållande reklamfilmen för Red Bull, baserad på Red Bulls tecknade manér. Det vinnande bidraget blir producerat och vinnaren får hålla premiärfest på en biograf för släkt och vänner. Filmen kommer också att visas på teve.

Känner du dig manad? Ladda ner information och brief här (deadline är 31 maj). Och för att kicka igång idémaskineriet, se Red Bull-filmen nedan.

Vill du inte delta själv, kan du istället dela med dig av dina idéer (och vidareutveckla andras) i kommentarerna till det här inlägget. Orkar du offra några minuter på det, kan det bli ett riktigt intressant kreativt experiment.

_
Tillägg den 27 april, 2009:
Nu är kampanjsajten för tävlingen lanserad. Du hittar den här.

Kommentarer

3 svar till ”Ge Red Bull bättre viiingar”

  1. Profilbild för Johan
    Johan

    Vad tror du om ’Red Bull goes Tribal’:

    De som dricker Red Bull formar en klan av bevingade – änglarna med horn i pannan…

    Kanske så här:
    Fest på ’jorden’, människor med små horn i pannan lommar omkring med svansen mellan benen. De når bålskålen med Red Bull, tar en klunk och anluter, med hjälp av vingarna, till det riktiga partajet på ett moln ovanför.
    ”Red Bull takes you to another level…” eller
    ”Red Bull – party on another level”

    …ser fram emot att bli bjuden på premiärfesten… 🙂

  2. Profilbild för Karina
    Karina

    Vad sägs om ”Red Bull skojar om annan reklam”?

    Skulle t.ex. kunna tänka mig en parodi på ICA-reklamen eller Tele2-fåret Frank.

  3. […] har bland annat The Brand-Man skrivit om […]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sök

drivs med WordPress