Jag är egentligen ingen anhängare av tävlingar som går ut på att kunderna skall komma på fyndiga slogans eller bra kommunikation för en produkt. Idag gör jag dock ett undantag, dels för att jag gillar att tävlingen marknadsförs i sociala medier och dels för att uppgiften är så okomplicerad.
I morgon, den 23 april, lanseras Red Bull Best Ad Contest. Tävlingen har tidigare arrangerats i England och nu är det alltså dags för Sverige.
Tävlingen är öppen för alla och reglerna är enkla: Det gäller att komma på den mest överraskande och underhållande reklamfilmen för Red Bull, baserad på Red Bulls tecknade manér. Det vinnande bidraget blir producerat och vinnaren får hålla premiärfest på en biograf för släkt och vänner. Filmen kommer också att visas på teve.
Känner du dig manad? Ladda ner information och brief här (deadline är 31 maj). Och för att kicka igång idémaskineriet, se Red Bull-filmen nedan.
Vill du inte delta själv, kan du istället dela med dig av dina idéer (och vidareutveckla andras) i kommentarerna till det här inlägget. Orkar du offra några minuter på det, kan det bli ett riktigt intressant kreativt experiment.
_
Tillägg den 27 april, 2009: Nu är kampanjsajten för tävlingen lanserad. Du hittar den här.
Lämna ett svar