Hem

Micco Grönholm om varumärken & marknadsföring

Lär av den arge mannen i stolen

Favorit i Repris 14 | Ursprungligen publicerad den 18 december 2008 | 0 kommentarer

The-Man-in-the-Chair

Annonsen ovan är från 1958 (”The Man in the Chair”, McGraw-Hill ).

Idag, drygt 50 år senare, är den fortfarande precis lika träffsäker som påminnelse om reklamens roll inom b2b.

Annonsen har blivit utsedd till den bästa b2b-annonsen någonsin (Business Marketing, september 1999) och vald till den annons ”jag helst önskat att jag själv gjort” (Magazine News, 2002).

_

Fler favoriter:

small twitter_logo Konversera med mig på Twitter

Kommentarer

Ett svar till ”Lär av den arge mannen i stolen”

  1. Jättebra inlägg, att man påminns om grunden i sin marknadsföring. Och grunden håller alltid.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sök

drivs med WordPress