Fredagen den 11/11 -11 höll jag en föreläsning på Operaterassen i Stockholm om varumärke och sociala medier. Seminariet arrangerades av Miljömärkning Sverige AB (Svanen). Övriga talare var Jon Worth (Social Media and its role in influencing people), Martin Palacios (Sociala medier – hur de fungerar i praktiken) samt EU- och konsumentminister Birgitta Ohlsson (Sociala medier och konsumentpolitik).
Vill du fördjupa dig i det jag berättar om i föreläsningen kan jag tipsa om följande inlägg här på The Brand-Man:
- Vad är varumärke?
- Om varumärken, känslor och förväntningar.
- Vad är produkten och vad är varumärket?
- Vad gör ett varumärke starkt?
- Varumärkets sammanhang: Så ger du liv åt ditt varumärke.
- Morgondagens varumärken byggs inte med gårdagens metoder.
- Branding är ett farligt koncept.
- Marknadsföring i sociala medier.
- Sociala medier i b2b: Försöker vi tvinga ner styvsysterns fot i askungens sko?
- Så får du fans till ditt varumärke.
_
Lämna ett svar