Twitternytta (vecka 38)

Gold_3

Här är 12 nya guldkorn som jag vaskat fram ur twitterflödet den senaste veckan:

  • Från @hyttfors
    Nyttiga tips för företagare som är nyfikna på Twitter: Wenderfalcks Twitterskola för företag – del 2 http://bit.ly/1SBJFS (via @Wenderfalck)
  • Från @opassande
    Om Google, bokförlagen och upphovsrätten: Utmärkt genomgång av debatterna kring Google Books http://bit.ly/IHBS3
  • Från @pellet
    En kul (och intressant) bild över våra digitala sysslor: Where are you in this hierarchy of digital distractions now? http://bit.ly/abKfS (
    RT @SimplyGreat)
  • Från @stefanronge
    Media Daily News om medieinvesteringar: Internet Grows 37,5%, Traditional Media Declines 30% http://bit.ly/3xD9Cg (via Joanna Geary)
  • Från @BritStakston
    Intressant artikel av Ada Fredelius på Internetworld: 1/3 av alla storföretag kommer inom två år att arbeta med sociala medier http://bit.ly/14E20u
  • Från @judithw
    Jag är inte ensam om att tipsa om läsvärda tweets: Great links! ”Trendplanner Twitter Top 10, August 2009”: http://bit.ly/14GQtQ
  • Från @kullin
    Lista på svenska företag på Twitter: Now 144 Swedish corporate Twitter accounts listed here: http://bit.ly/Gihog
  • Från @deeped
    Handfasta tips på hur småföretag skall utnyttja sociala medier: 5 Things Small Business Owners Should Do Today Online http://ff.im/-85K7j
  • Från @CPeyron
    Om neuromarketing (vilket jag tidigare har berört bl.a. här): Microsoft, Google och Daimler läser av våra hjärnors respons på deras branding. Hype? http://bit.ly/3HlW6U
  • Från @ronnestam
    Bra om varumärkesutveckling: Why branding is important for any product? Nigel Hollis: ”People need a basis on which to make a choice.” http://tinyurl.com/kmrzox
  • Från @bjornjeffery
    Underhållande. Och tänkvärt. (Som sagt: Det finns en anledning till varför ”Haha” och ”Aha” är så lika varandra.): Daily Show-Jon Stewart on journalism, and who should be doing it http://bit.ly/8gnq1
  • Från @ronnestam
    Jag har skrivit om Twingly Channels och Blogipedia. Johan tar det ett steg till och erbjuder: 21 Steps on How to Monitor Your Brand Online and Keep Track of the Conversation http://bit.ly/EOWFk

Jag hoppas att också du hittar guldkorn bland länkarna ovan. Och naturligtvis bör du följa samtliga ovan nämnda twittrare.

_

Relaterade inlägg:

small twitter_logo Följ mig på Twitter

En reaktion på ”Twitternytta (vecka 38)”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.