The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding

  • Använder du sunt förnuft? Sluta med det.

    Det vi kallar sunt förnuft är, något förenklat, egentligen våra erfarenheter av hur saker fungerar omkring oss, finslipade sedan födseln. Så länge det vi skall betrakta eller bedöma finns i eller nära vår erfarenhetsbank, kan det sunda förnuftet fungera. Men så snart det ligger utanför våra tidigare erfarenheter har vi ingen nytta av det –…

    Läs mer

  • Svenska varumärken i internationella media | Apr 2011

    Under mars månad skrevs det i internationella medier bl.a. om svenska gröna företag, långlivade lyxiga skjortor och lagom bra hörlurar.

    Läs mer

  • Fingrarna i syltburken – hur påverkas varumärkets värde?

    För ett antal år sedan var jag delaktig i värderingen av ett varumärke som vi kan kalla ”Bolaget”. Bolaget var ett framgångsrikt varumärke som byggts upp från grunden med uppmärksammad och prisad marknadsföring. Bolaget hade ett grundmurat gott rykte och framstod som referensföretag för en hel bransch. Och värderingen gav också, inte oväntat, ett mycket…

    Läs mer