The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding

  • Nyckeln till företags framgång är människor, människor, människor

    Tänk vad människorna i ditt företag skulle kunna åstadomma om var och en hade ambitionen att ständigt utvecklas och leverera exceptionella resultat, samt hade en förmåga att kunna inspirera kunderna. Föreställ dig att de också har ett entreprenörstänkande som innebär att de gärna tar ett eget ansvar, att de har modet att välja väg och…

    Läs mer

  • Skandinavien är ett känt och starkt varumärke – i Skandinavien

    Förvånansvärt få svenska exportföretag drar nytta av varumärket Sverige. Kanske beror det på att vi inte känner till hur starkt det anses vara utomlands. Eller kanske för att vi som svenskar har en benägenhet att se oss själva i sämre dager än omvärlden. Istället är det inte ovanligt att ett svenskt företag försöker tona ner…

    Läs mer

  • Mina första två år som bloggare

    Den 18 december fyllde The Brand-Man två år. Det firar jag med en reflektion över min första tid som bloggare. Det har nämligen varit två osannolikt lärorika och intressanta år. Faktum är att jag under den här korta tiden har lärt mig mer om företagande, varumärkesarbete, marknadsföring och reklam än under alla 20 åren dessförinnan.…

    Läs mer