The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding

  • 50 år efter den kreativa revolutionen: Vad händer nu?

    Än idag, 50 år efter den kreativa revolutionen, håller många den mänskliga, humoristiska, självironiska och icke-översäljande reklamen som riktmärke. Och kanske är den sortens reklam fortfarande den bästa. Men i takt med att reklamen tävlar om att vara mest ironisk, mest humoristisk, mest äkta, mest mänsklig eller minst översäljande är risken uppenbar att vi konsumenter…

    Läs mer

  • How to measure success

    Someone asked me a question recently that really made me think: “How will you know when you’re successful?”. There’s a difference between being successful and feeling successful. By most standard measurements, I am enjoying more success now than at any other time in my life, but if you ask me if I feel successful, the…

    Läs mer

  • Är du morgondagens ledare?

    Ett individanpassat ledarskap betyder att ledaren ser varje medarbetare som en vuxen och ansvarsfull människa, inte som en funktion i ett system. Var och en behandlas som en stark individ med förmåga att hantera sin egen kapacitet, för att på bästa sätt bidra till att skapa resultat. Det här synsättet på ledarskapet leder till att…

    Läs mer