The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding

  • Twitternytta 4:2010

    Här följer 55 nyttotweets från mitt twitterflöde de senaste veckorna. Det är en mycket blandad kompott, från askmoln och ROI i sociala medier till nya Sydsvenskan.se och reklam i iPad. Jag hoppas att du hittar åtminstone en eller par sköna lässtunder. Håll till godo: Från @MJSvD Fascinerande bild av det stängda luftrummet i realtidsgrafiken på…

    Läs mer

  • Du har ingen aning om varför dina kunder köper

    Jag vågar hävda att merparten av alla företag inte har en aning om varför deras produkter köps. Alltså vilken sorts uppfattningar om företaget, produkten och varumärket som faktiskt driver försäljningen. Fråga en företagsledare, vilken som helst, och sannolikheten är mycket stor att ord som ”kvaliteten”, ”teknologin” och ”servicenivån” nämns som de viktigaste faktorerna. Men som…

    Läs mer

  • Tiger Woods döde far ställer sonen mot väggen

    När swooshen dyker upp i slutet av den här nya reklamfilmen från Nike, tänker jag spontant: ”Just do it”. Inte så lyckat, kanske. Hur tänker du? _ Relaterat: Vad händer med varumärket Tiger Woods? | Av Leo Hejbel Felet med bra reklam Reklamkunskap från modern tid | Av Mats Rönne 3 tips på hur du…

    Läs mer