The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding
-
Vad händer med varumärket Tiger Woods?
Gästinlägg av Leo Heijbel Tiger Woods är inte bara en av tidernas största golfspelare, som nu hudflängs i media, Tiger Woods är också ett varumärke som har fått rätt mycket stryk den senaste tiden. De som läste mitt förra gästinlägg kan dra paralleller till Vattenfall. Det visar sig återigen hur viktigt det är att kommunicera…
-
Steve Jobs om att vara Steve Jobs
Tack till Newsdesk PR 2.0 och You. Me. We. för att ni påminde mig om det här underbara talet. _ Relaterat: Sluta forska, börja växa Varför ditt syfte skall väga tyngre än din produkt Superentreprenörernas 12 karaktärsdrag | Newsdesk PR 2.0 Vi får det vi belönar Företag och närhet – om kostnaden för social distans…
-
Posh Spice och Persil
Gästinlägg av Mats Rönne Jag flaggade nyligen för WARC/IPA konferensen om Measuring Advertising Performance i vår, och rekommenderar den varmt från tidigare erfarenhet. Jag noterar också med stor glädje att i den intressanta talarlistan finns bl.a. åldermannen Jeremy Bullmore, tidigare copywriter och kreativ chef på JWT, legendarisk kolumnist i Campaign (”On the campaign couch”) samt…