The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding
-
Om ledningens ansvar för att organisera varumärkesarbetet
Otydlig ansvarsfördelning är ett av de främsta skälen till att varumärket är tämligen husvillt i många organisationer. En konsekvens av detta blir vanligtvis att olika typer av ad hoc-beslut fattas för att lösa akuta problem, utan att någon större hänsyn tas till en långsiktigt uthållig varumärkesstrategi. Detta är naturligtvis ingen hållbar situation, om man har…
-
Så får du ett ”ja”: Cialdinis principer för påverkan
Från förhandling till förförelse, från föreläsning till försäljning, från föräldraskap till företagsledning – din förmåga att övertyga och påverka sätts på prov i fler situationer än du kanske tror. Och i många av dessa situationer vill någon annan att du istället skall tycka eller göra som hon eller han vill. Det kan alltså vara bra…
-
Retorikiska: Språket som övertygar (del 2)
Det finns massor av människor och företag som livnär sig på att berätta för dig hur du kan förbättra dina presentationer. Jag lämnar det grundläggande till dem. För egentligen vet du ju redan det mesta av det. Här får du istället nio handfasta råd att överväga när du ska presentera ditt budskap (ur boken Retorikiska…