The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding

  • Vilken del av din marknadsföring är onödig?

    Det är budgeteringstider. En av de budgetposter som är lättast att skära i är marknadsföringsbudgeten, eftersom den till skillnad från många andra poster ses som en rörlig kostnad. Gör det, om du anser att det gynnar företaget. Sitter du i en ledande befattning, med eller utan explicit marknadsföringsansvar, är det trots allt din skyldighet att…

    Läs mer

  • Twitternytta (vecka 42)

    Den här veckan bjuder jag på hela 27 nyttiga tweets: Från @DoktorSpinn Tommy K Johansson tipsar om vilken veckodag och vilket klockslag du ska skicka ut dina nyhetsbrev: Nyhetsbrevsskolan: Skicka nyhetsbrev vid rätt tidpunkt http://bit.ly/1pVLyX Från @CPeyron En av mina husgudar, företagsgurun Jim Collins, ifrågasätts: De förr så framgångsrika företagen i ”Built to Last” ifrågasatta.…

    Läs mer

  • Sluta forska, börja växa

    Det här inlägget angår alla. Det handlar nämligen om hur vi ska få fart på Sverige. Om vilken sorts svenska företag som framöver kommer att kunna hävda sig i den globala konkurrensen. Och, lite tillspetsat, om dina barns framtida arbetsgivare. Det här inlägget handlar alltså om hur vi ska få svenska företag att växa lönsamt…

    Läs mer