Hem

Micco Grönholm om varumärken & marknadsföring

Twitternytta (vecka 40)

Feather_enjoy

Den här veckan har jag, måste jag erkänna, inte följt mitt twitterflöde lika nogsamt som tidigare veckor. Jag kan m.a.o. ha missat en eller annan twitternytta – tipsa mig gärna i så fall. Trots det har jag lyckats sålla fram 18 i högsta grad nyttiga tweets:

  • Från @BritStakston
    Apropå Tritternytta: Twitter är inte bara porr och pr-konsulter : ) http://bit.ly/UT7u
  • Från @stefanronge
    Intressanta tankar om mätning av varumärkesbyggande insatser: Brand Measurement: Analytics & Metrics for Branding Campaigns http://bit.ly/3Bxb96
  • Från @judithw
    Det är visst inte bara jag som drar paralleller mellan konst och marknadsföring (som här): Om Internetmarknadsföring och varumärkesbyggande. Och om ”Konst i ögat”: http://bit.ly/4fcx6h
  • Från @CPeyron
    Thomas Ahrens berörde i gårdagens inlägg vikten av att förstå branding i Kina: Global Branding: Complete guide to China branding by Martin Roll: http://bit.ly/x6RCz
  • Från @wirhed
    Peter Kim’s wiki lever vidare: Måste säga att den här listan på sociala medie-case på över 1500 exempel är ganska bra: http://bit.ly/rblJF (via
    @ingeborgv, @Tyskungen)
  • Från @vonsydow
    Intressanta tankar om nya affärsmodeller i media: New blog post by @jsjo – Quick reflection on @cdixon’s (brilliant) take on business models – http://ow.ly/rBS9 (via
    @burtcorp)
  • Från @bjornhedensjo
    Och bl.a. därför måste affärsmodellerna göras om i grunden: Internet ad spend has overtaken TV (in GB) http://bit.ly/g3ViS
  • Från @Hammarstrand
    Unde de kommer 5 åren förändras reklambranschen mer än den gjort de senaste 50 åren: The end of advertising as we know it? IBM study: tech and consumer control are changing the ad biz. http://bit.ly/wLudJ
    (via
    @YahooAdBuzz)
  • Från @deeped
    Jag har inte hunnit läsa den, men boken verkar onekligen intressant: Tips till alla: boken ”Människor och märken” http://bit.ly/Ovb7y
  • Från @dlandin
    Hur skapar du en engagerad gemenskap runt ditt varumärke?: Branding Strategy Insider – Four steps to building a brand community. http://bit.ly/u9H8s
  • Från @pleasecopyme
    Alltid vassa Mattias Åkerberg delar med sig av sina insikter: Mingla utan megafon – här är min presentation om sociala medier (Slideshare) http://bit.ly/kqK38
  • Från @joinsimon
    Internetstrategen Simon Sundéns presentation om marknadsföring i sociala medier, som han höll på Atomer & Bitars seminarium i veckan: [SWE] Joinsimon.se – Atomer & Bitar: Presentation om Sociala Medier http://bit.ly/1wuXzV
  • Från @lordFredruk
    Det här är smart, och kul: Volvo bjuder på soppa http://bit.ly/zaKO1
  • Från @curious_at
    Tips på en guldgruva för b2b-företag: 5 reasons to include FAQs in your content marketing strategy http://bit.ly/14UE1F (via
    @Savvy_B2B)
  • Från @dabitch
    En riktigt innovativ och fängslande webblösning: I’m hooked. Can’t stop exploring. Non-linear storytelling taken to an entirely new level – HBO’s Imagine http://is.gd/3QfM3 (via
    @adland)
  • Från @trendwatching
    Tro det eller ej, men jag fick en liknande idé för ett tag sedan, som jag fantiserade att jag sålde till Volvo: Mercedes launches driving academy for kids and teens http://bit.ly/zM4sL
  • Från @kjellberg
    Intressant räkneövning om fenomenet Spotify:
    Spotify offline balanserar på en gåtfull gräns http://bit.ly/gODSY
  • Från @DoktorSpinn
    Time avslöjar hur Twitter kommer att förändra ditt liv: Smurftips: How Twitter Will Change the Way We Live – TIME http://bit.ly/3CLBZA

Hoppas att också du får nytta av åtminstone några av dessa tweets. Och är du själv på Twitter, bör du naturligtvis följa samtliga ovan nämnda twittrare. Är du inte på Twitter, borde du kanske göra oss sällskap. En riktigt bra introduktion till Twitter hittar du här.

_

Relaterade inlägg:

small twitter_logo Följ mig på Twitter


Publicerat

i

av

Kommentarer

Ett svar till ”Twitternytta (vecka 40)”

  1. […] Twitternytta (vecka 40) Fint sällskap att hamna i! […]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sök

drivs med WordPress