Den här veckan har jag nöjet att bjuda på 18 nyttiga tweets från mitt twitterflöde. Håll till godo:
- Från @hyttfors
Vad rockstjärnor kan lära dig om hur du rockar i sociala medier (del 4): Want more fans of your company’s social media efforts? Find the ‘bigger idea’ – http://bit.ly/8bcJJ (via @markvanbaale) - Från @byBalsam
Och hur ser då stjärnornas webbsajter ut? Kolla här: 25 of the Best Websites of Bands and Musicians http://bit.ly/3wmiLx - Från @jocke
Handfasta tips från analytikern och entreprenören Johan Groth: 10 saker som gör din webbplats bättre: http://bit.ly/1A7HKS - Från @kreafon
Grundkurs i marknadsföring i sociala medier – i bokform: På MyNewsdesk: Sveriges första bok om sociala medier, marknadsföring och kommunikation http://bit.ly/iDke1 - Från @stefanronge
Färsk statistik över internetanvändandet i Europa: European Digital Stats: 56% of Population Uses Internet http://bit.ly/etpPQ - Från @CPeyron
SAS satsar på Facebook: SAS vårdar sitt varumärke på FB. Intressant hur de testar Ryanair. Du kan följa det i detta nu. http://bit.ly/gc6Jv (via @PRresearchSthlm) - Från @kullin
Tankar om och tips på hur du kan arbeta strategiskt med sociala medier: A new social media strategy white paper from @sallyfalkow is out today! http://bit.ly/JiGxU (via @chrisabraham) - Från @oholah
Lärorikt och kul av @emanuelkarlsten: Lysande! http://to.ly/qA4 Så gjorde vi enklare webbtv. - Från @peterkim
Om uppmärksamhet och sociala medier, av Jevon MacDonald på Dachis Group: The Attention Question in Social Business by @jevon http://bit.ly/REVqO - Från @zackrisson
Anna Anka. Behöver jag säga mer?: Det roligaste jag läst i den debatten; av: @CamillaWagner till Anna Anka: Kör så det ryker, men förmånsbeskatta hemmafrun! http://bit.ly/1s2Kk2 - Från @deeped
Apropå vikten av att tänka nytt och inte gissa framtiden på basis av nuet (som jag skrev om här): The Smart List: 12 Shocking Ideas That Could Change the World http://ff.im/-8vsb0 - Från @aldemark
Företag som lyckats bygga starka varumärken återhämtar sig nu i (den förmodade) konjunkturvändningen betydligt snabbare än resten: Most Valuable Global Brands Recovering Faster Than S&P 500 http://j.mp/3Fxm77 - Från @hyttfors
Att de sociala medierna kommer att förändra spelreglerna för inte bara våra sociala utan också affärsmässiga relationer har jag tidigare berört bl.a. här. Soren Gordhamer, som skrivit boken Wisdom 2.0, listar: 4 ways social media is changing business http://bit.ly/2QfUau - Från @ziggamon:
Intressant om myter och missuppfattningar i det sociala medielandskapet: Ödmjukt, men extremt läsvärt och framför allt SANT om företag i sociala media. http://bit.ly/J6DOQ - Från @trendwatching
En smart och spännande affärsidé: Connecting creative consumers with local fabricators http://bit.ly/RMPve - Från @Hammarstrand
Har du funderat över vad termerna som används i sociala mediesammanhang betyder? Här får du (en hel del av) svaren: https://blogging.com/. - Från @jocke
Bra och enkel översikt, om än fortfarande ”work in progress”: Sociala medier för författare och andra kreativa själar. Handout v1 http://bit.ly/zyHbR - Från @the_brand_man
Och avslutningsvis; det här är så kul att du bara måste läsa det: Hur Karin (@karincfriberg) genom Twitter fick Steffo (@SteffoTornquist) att nypa sig i näsan – i direktsändning http://tiny.cc/C45YS
Hoppas att några av länkarna också ger dig något av värde och nytta. Och är du själv på Twitter, bör du naturligtvis följa samtliga ovan nämnda twittrare.
(Bilden kommer från Gullers förlag.)
_
Relaterade inlägg:
Lämna ett svar