Den här veckan har jag, måste jag erkänna, inte följt mitt twitterflöde lika nogsamt som tidigare veckor. Jag kan m.a.o. ha missat en eller annan twitternytta – tipsa mig gärna i så fall. Trots det har jag lyckats sålla fram 18 i högsta grad nyttiga tweets:
- Från @BritStakston
Apropå Tritternytta: Twitter är inte bara porr och pr-konsulter : ) http://bit.ly/UT7u - Från @stefanronge
Intressanta tankar om mätning av varumärkesbyggande insatser: Brand Measurement: Analytics & Metrics for Branding Campaigns http://bit.ly/3Bxb96 - Från @judithw
Det är visst inte bara jag som drar paralleller mellan konst och marknadsföring (som här): Om Internetmarknadsföring och varumärkesbyggande. Och om ”Konst i ögat”: http://bit.ly/4fcx6h - Från @CPeyron
Thomas Ahrens berörde i gårdagens inlägg vikten av att förstå branding i Kina: Global Branding: Complete guide to China branding by Martin Roll: http://bit.ly/x6RCz - Från @wirhed
Peter Kim’s wiki lever vidare: Måste säga att den här listan på sociala medie-case på över 1500 exempel är ganska bra: http://bit.ly/rblJF (via @ingeborgv, @Tyskungen) - Från @vonsydow
Intressanta tankar om nya affärsmodeller i media: New blog post by @jsjo – Quick reflection on @cdixon’s (brilliant) take on business models – http://ow.ly/rBS9 (via @burtcorp) - Från @bjornhedensjo
Och bl.a. därför måste affärsmodellerna göras om i grunden: Internet ad spend has overtaken TV (in GB) http://bit.ly/g3ViS - Från @Hammarstrand
Unde de kommer 5 åren förändras reklambranschen mer än den gjort de senaste 50 åren: The end of advertising as we know it? IBM study: tech and consumer control are changing the ad biz. http://bit.ly/wLudJ (via @YahooAdBuzz) - Från @deeped
Jag har inte hunnit läsa den, men boken verkar onekligen intressant: Tips till alla: boken ”Människor och märken” http://bit.ly/Ovb7y - Från @dlandin
Hur skapar du en engagerad gemenskap runt ditt varumärke?: Branding Strategy Insider – Four steps to building a brand community. http://bit.ly/u9H8s - Från @pleasecopyme
Alltid vassa Mattias Åkerberg delar med sig av sina insikter: Mingla utan megafon – här är min presentation om sociala medier (Slideshare) http://bit.ly/kqK38 - Från @joinsimon
Internetstrategen Simon Sundéns presentation om marknadsföring i sociala medier, som han höll på Atomer & Bitars seminarium i veckan: [SWE] Joinsimon.se – Atomer & Bitar: Presentation om Sociala Medier http://bit.ly/1wuXzV - Från @lordFredruk
Det här är smart, och kul: Volvo bjuder på soppa http://bit.ly/zaKO1 - Från @curious_at
Tips på en guldgruva för b2b-företag: 5 reasons to include FAQs in your content marketing strategy http://bit.ly/14UE1F (via @Savvy_B2B) - Från @dabitch
En riktigt innovativ och fängslande webblösning: I’m hooked. Can’t stop exploring. Non-linear storytelling taken to an entirely new level – HBO’s Imagine http://is.gd/3QfM3 (via @adland) - Från @trendwatching
Tro det eller ej, men jag fick en liknande idé för ett tag sedan, som jag fantiserade att jag sålde till Volvo: Mercedes launches driving academy for kids and teens http://bit.ly/zM4sL - Från @kjellberg
Intressant räkneövning om fenomenet Spotify: Spotify offline balanserar på en gåtfull gräns http://bit.ly/gODSY - Från @DoktorSpinn
Time avslöjar hur Twitter kommer att förändra ditt liv: Smurftips: How Twitter Will Change the Way We Live – TIME http://bit.ly/3CLBZA
Hoppas att också du får nytta av åtminstone några av dessa tweets. Och är du själv på Twitter, bör du naturligtvis följa samtliga ovan nämnda twittrare. Är du inte på Twitter, borde du kanske göra oss sällskap. En riktigt bra introduktion till Twitter hittar du här.
_
Relaterade inlägg:
Lämna ett svar