The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding
-
Vänd upp-och-ner på branschlogiken
Gästinlägg av Thomas Ahrens Under förra årets Tillväxtdagar, som Ahrens Rapid Growth arrangerade under temat ”Äntligen Lågkonjunktur – först ut ur kurvan vinner”, pekade jag på att vinnarna i nästa högkonjunktur (den vi börjar skönja nu) är de som satsar när andra hukar. Alltså bl.a. de som gör affärer på ”tröstätandet” under lågkonjunkturen, t.ex. spelbolagen.…
-
Sluta upp med lagomledarskapet
Gästinlägg av Thomas Ahrens Efter 20 års forskning och konsultarbete i snabbväxande företag är jag fortfarande lika fascinerad av människorna som leder dessa snabbväxare. För att de är så intelligenta? Nej, de är nog närmast normalbegåvade. För att de är delegerande och alltid beredda att lyssna på sina medarbetare? Det förekommer, ja, men despoter och…
-
Twitternytta 5:2010
Varför Twitternytta? Ganska snabbt efter det att jag börjat twittra upptäckte jag att Twitter kan erbjuda rikligt med både underhållning och utbildning. Men också att det är extremt flyktigt; det mina twittervänner tänker, skriver och tipsar om existerar här och nu. De tweets jag missar hamnar sakta men säkert allt längre ner i mitt twitterflöde,…