The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding
-
Tänk att jag inte lär mig av mina misstag…
Förra veckan, på flyget mellan Philadelphia och Phoenix, satt jag och bläddrade förstrött i US Airways in-flight-magasin. Mina ögon fastnade på följande citat: When making decisions, why do we repeat our mistakes? Det var hämtat från en artikel, The Long-Term Effects of Short-Term Emotions, skriven av Dan Ariely, professor i Behavioral Economics på Duke University…
-
iPad och superlativen
Jag har två funderingar om Apples iPad som gnagar i mitt huvud. Den första har med filmen ovan att göra. Alltså se den. Filmen är en skickligt ihopklippt version av Steve Jobs presentation av iPad. (Tack Simon Sundén för tipset – följ Simon på Twitter genom att klicka här.) Om iPad verkligen är så fantastisk,…
-
Skillnaden mellan strategi och taktik
Jag tycker mig allt oftare höra strategi förväxlas med taktik. Inte minst när de sociala medierna kommer på tal. Men det mesta på Internet är inte strategi, det är taktik. Liksom merparten av allt annat vi gör dagligdags. Att vi förväxlar orden innebär att vi föväxlar deras innebörd. Och därmed ökar risken att vi också…