The Brand-Man
Micco Grönholm om marknadsföring och branding
-
Nu hjälps vi åt att göra världen lite bättre
Jag föreslår att vi alla tar och investerar ett par minuter på att så snart som möjligt besöka Bluetooth Sharing4Caring. Den ynka tiden kan nämligen göra stor skillnad för många människor. Bluetooth SIG har bestämt sig för att låna ut pengar till fattiga entreprenörer i tredje världen. Men för att aktivera lånen, vill de att…
-
Omformateringarnas sandsäck roar
Kartlägga otydligheternas samband: Om ledarskribent Lasse målar skivomslagen, revolterar säljarna låtarna. Nej, meningen som du nyss läste har ingen vettig betydelse. Den är ett angram som jag pusslat ihop av följande bokstäver och tecken; Jag älskar anagram: Alltså ord eller meningar vars bokstäver kastas om, så att helt nya ord eller meningar bildas. Däremot har…
-
Glädje ändrar beteende
Är glädje måhända det bästa sättet att ändra människors beteende? Det föreslår Volkswagen på en kampanjsajt med namnet Rolighetsteorin. På sidan finns f.n. två filmer (en tredje utlovas inom kort), i vilka Volkswagen genomför rolighetsexperiment i syfte att stimulera till beteendeförändringar som leder till en bättre värld. Sajtens besökare bjuds dessutom in att delta med…