Den här veckan bjuder jag på hela 27 nyttiga tweets:
- Från @DoktorSpinn
Tommy K Johansson tipsar om vilken veckodag och vilket klockslag du ska skicka ut dina nyhetsbrev: Nyhetsbrevsskolan: Skicka nyhetsbrev vid rätt tidpunkt http://bit.ly/1pVLyX - Från @CPeyron
En av mina husgudar, företagsgurun Jim Collins, ifrågasätts: De förr så framgångsrika företagen i ”Built to Last” ifrågasatta. Intressant kritisk artikel: Good to Great… to Gone! http://bit.ly/g2Rbt - Från @judithw
I tre enkla bilder får du svaret på frågan som du kanske någon gång funderat över: Why Apple & Google Win – and Your Company Doesn’t: http://bit.ly/2gAgNu - Från @ulrikagood
Klokt och läsvärt om alla de tips som delas ut beträffande vad du bör och inte bör skriva på Twitter: Nu har jag bloggat om Twitter. Nu twittrar jag om bloggen. http://bit.ly/2y2xUu Skit i tweetiketten. - Från @aldemark
Varumärkesarbetet i de sociala medierna får konsekvenser på marknadsföringsorganisationen: Why It’s Time to Do Away With the Brand Manager | Forrester piece on new challenges facing clients http://j.mp/12RTvC (via @BBHLabs) - Från @saltis99
Till reklamens försvar: This is perhaps the most interesting defence of advertising I have ever read http://tinyurl.com/yl5ay3v (via @rorysutherland) - Från @CPeyron
Lista med nästan 100 exempel på kreativ visitkortsdesign: Behövs inspiration för designprojektet? Kolla in: Latest Trends of Business Cards | Dzinepress http://bit.ly/WwRQG - Från @Farninger
Kul grepp: Riktigt intressant av Tele 2 Business: http://bit.ly/21ckXO - Från @kullin
Ett socialt nätverk växer inte linjärt, och heller inte i en enda riktning – det växer i två: Utåt och inåt: Drivkrafterna bakom sociala nätverk kartlagda: The Primal Forces that Drive Social Networks http://bit.ly/1AH6YO - Från @DoktorSpinn
Är ”Silverbakk Briefing Room” verktyget du letat efter?: Mäta social media? Produkten som kan hjälpa dig http://bit.ly/Elmi6 - Från @jocke
Intressant och insatt om årets ekonomipris till Nobels minne: Lysande gästblogg av @vidujagoss ”Nobelpriset sätter fokus på sociala medier” http://bit.ly/PbSIU - Från @hyttfors
Bra tips för alla som håller presentationer: ”Practice Two-Fisted Speaking”. How Speakers Should Integrate Social Into Their Presentation http://bit.ly/4rH6pj - Från @eliasbetinakis
Google är det mest omnämnda varumärket i sociala medier, Samsung får flest positiva omdömen: Webbnärvaro vs varumärkesstyrka. Topp 3: Google, Apple, Microsoft. http://bit.ly/s1WzV (via @simonmainwaring) - Från @Pelletsmaskinen
Samla och spara dina tweets: Fixa din egen Tweetsbok innan du passerat 160 sidor (ca 3000 tweets) http://tweetbook.in – magiskt! - Från @byBalsam
Ny megatrend?: ”NOWISM” – Why currency is the new currency http://tinyurl.com/yz97eup. - Från @zackrisson
Först i Europa med kvinnlig rösträtt, och nu först med rätten för alla att ha bredband. Hurra för Finland!: Great idea! Applause for Finland, first country to make broadband access a legal right http://bit.ly/3kzaj8 (via @pellet) - Från @wirhed
Läsvärt och lärorikt om vad som skapar framgångsrika företag (har du inte läst ”Sluta forska, börja växa”, gör det nu): Get out of my company! | http://retwt.me/Vnha [great story about understanding your customers!] (via @MattiasSwenson, @VentureBeat)
- Från @SimplyGreat
För $50 kan du beställa boken ”Designing Obama”: 360 sidor om den grafiska designen kring Obamas kampanj http://bit.ly/4B6IEF - Från @deeped
Sociala medier är ingen ”raketkirurgi”, hävdas det ibland. Ändå verkar många företag ha svårt att lyckas: Five reasons corporations are failing at social media http://ff.im/-9PIyA - Från @deeped
Är ditt b2b-företag redo att ta steget in i de sociala medierna?: 10 Signs Your B2B Business Isn’t Ready For Social Media | Social Media B2B http://ff.im/-9PHOG - Från @saltis99
Jag vill ge det här viktiga måste-läsas-inlägget ytterligare en puff: Nytt inlägg på the Brand-Man – om hur svensk ekonomi kan växa. Ibland går det att skriva som kommitté http://tinyurl.com/yk8vsmq - Från @PeterRosdahl
Filmen Microsoft Sustainability siar om framtiden: Har Microsoft rätt om hur framtidens liv kommer att se ut? http://post.ly/8da7 - Från @ddesk
Ett underbart tal av harvardprofessorn Jonathan Zittrain: Internet – a random acts kindness: “Sharing is caring” som man brukar säga. http://bit.ly/C6nkn - Från @saltis99
Om konsumeter och Internet (32 000 intervjuer i 16 europeiska länder): Ny undersökning om europeiska konsumenters beteende på – och attityder till – internet och digitala medier http://tinyurl.com/ykkeezh - Från @aldemark
Se den tredje filmen! (Jag skrev om Volkswagens roliga – och smarta – kampanj här): Rolighetsteorin #3 – Bottle Bank Arcade. Galet gullig. http://j.mp/e9pgM - Från @jgradvall
Från B2B Marketing Online: ”Of those who have interacted in some way with a brand over social media, three in four reveal they think more highly of the brand as a result.”: SOCIAL NETWORKING NEWS: Marketers warned of the Rules of Engagement – B2B Marketing News – http://shar.es/1kUaa - Från @aldemark
Intressant grepp. Men är det smart? Jag vet helt ärligt inte inte vad jag ska tycka (mer än att det är snyggt). Vad tycker du?: ABSOLUTely naked – Absolut goes no logo. Sweet. http://j.mp/11zXBb
Hoppas att också du får nytta av dessa tweets. Och är du själv på Twitter, måste du följa samtliga ovan nämnda twittrare.
_
Relaterade inlägg:
Lämna ett svar