Hem

Micco Grönholm om varumärken & marknadsföring

Tiger Woods döde far ställer sonen mot väggen

När swooshen dyker upp i slutet av den här nya reklamfilmen från Nike, tänker jag spontant:
”Just do it”.

Inte så lyckat, kanske.

Hur tänker du?

_

Relaterat:

small twitter_logo Om du vill kan du utbyta tankar och idéer med mig på Twitter


Publicerat

i

,

av

Kommentarer

Ett svar till ”Tiger Woods döde far ställer sonen mot väggen”

  1. Det är ett intressant ställningstagande fr Nike i ett strategiskt perspektiv. Att man inte bara lämnar Tiger, utan stannar kvar och väljer sida på ett ovanligt mänskligt sätt. Jag tänkte inte bara ”Just do it”. Jag tänker…ja fan…..när en världsmästare fuckar upp (bokstavligt talat) så fuckas det upp med samma beslutsamhet som gjorde honom till en av världens främsta idrottsmän. Jag svär i den heliga moralens kyrka och säger ger det tummen upp. Av alla alternativ som de hade

    1. Spola Tiger
    2. Ge honom time-out
    3. Låtsas som ingenting hänt

    …är detta ovanligt modigt. Och därmed bra.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Sök

drivs med WordPress